Sharksope ayuda!

• guilleriver
      guilleriver
      Plata
      Registro: 11-30-2009 Artículos: 174
      Hola a todos!
      Creo este tema porque no se donde puedo encontrar información sobre las estadísticas que me pone en el Sharkscope, si me dicen en que artículo las puedo encontrar me harían un favor... o si quieren me lo dicen por aca.

Exactamente lo que quiero saber es (algo se pero no a la perfección):

Av. ROI --> 67%
      Ability --> 70/100

Muchas gracias y saludos =) .
  • 4 respuestas
    • Arquerito
      Arquerito
      Plata
      Registro: 05-25-2009 Artículos: 1.031
      http://www.sharkscope.com/faq.html#statistics
      Average ROI is the average Return On Investment. It is calculated as the average of each ((payout-(stake+rake))*100)/(stake+rake). So it will be -100% for a player that loses every game, and about 309% for a player that wins every 9 handed game. It could of course be a lot higher if, for example the player won every 180 player game they played in. It is a measure of ability independent of stake.

Another way to look at it is as an ITM% (In The Money percentage) weighted to the actual payouts relative to the stake.

It should be noted that this figure is the average of the ROIs which is different from total ROI which is the ROI of the averages. Total ROI is not shown in the table as it simply duplicates the information already displayed by the average stake and total profit fields, however it can be viewed in the players Misc. data section if you wish to view it.

The Ability rating is a rating that goes up to 100 and shows a player's ability based on an assessment of all the other statistics we have compiled for that player. It allows you to easily compare players who play significantly different stake levels and tournament types - for example a player who loses a small amount at high stakes games is likely a better player than a player that wins money at very low stakes games - and so may well have a higher Ability rating.

saludos
    • caracatoa
      caracatoa
      Bronce
      Registro: 07-13-2009 Artículos: 172
      Si es una ability 70 es que tiene y ROI +68% es que estas hablando de un profesional.

El ROI en lenguaje plano y llano:

De cada 100$ que se juege ese tio, terminará teniendo 168$, es mas o menos facil de entender así.

Ability: Este punto no está tan claro, cuanto mas alto mejor es el jugador, pero se basa en unos calculos matemanticos de los que no sé demasiado.
    • borghi29
      borghi29
      Bronce
      Registro: 03-19-2008 Artículos: 5.428
      8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o quien tiene ese ROI??
      O no es humano o jugo dos SNG o MTT
    • guilleriver
      guilleriver
      Plata
      Registro: 11-30-2009 Artículos: 174
      jajaja muchas gracias por la información! lo de la ability tenia entendido algo así y lo del ROI me quedo bastante claro, ya me bajo a 38%! y la ability esta en 65 jajaja es que tengo jugado 84 sits nada mas y se ve que me estaba llendo bastante bien .. pero ya me vino una pequeña bajada, xDD

Saludos!!