de neteller a bancolombia alguien utiliza member wire ¿?

• 4 respuestas
    • Nutibara
      Nutibara
      Bronce
      Registro: 01-16-2009 Artículos: 148
      Tengo la misma inquietud sobre member wire. Te cito lo que escribí sobre lo que me respondieron en NT. Tambien me interesa saber de alguien que lo haya hecho.

original de Nutibara
      Después de más 8 días Neteller respondió mi pregunta sobre si se puede retirar a Colombia.

Que se demoren 8 días para responder una pregunta básica de un cliente potencial no me da buena espina pues si así se demoran con un posible nuevo cliente como se demorarán cuando uno los contacte para hacer retiros o reclamos sobre dinero...

El caso es que me dicen que sí se puede mediante 2 métodos

1. MemberWire
      2. Cheque

El cheque es el método menos recomendable según ellos porque se puede demorar mucho y además el banco lo puede retener por un tiempo indefinido.
      El MemberWire entiendo que es parecido a el giro de Moneybookers pero para hacerlo hay qe escribirles un correo electrónico con los datos (Luce mucho menos profesional que la transacción automática de Moneybookers).

No he sabido de nadie que retire a Colombia con MemberWire desde Neteller pero encontré este hilo donde alguien dice que lo hizo pero que le pareció muy caro aunque a mi me dicen que sólo cobran $12.75 USD(Ver texto del email que me envian y que pego abajo). Hilo: wire transfer en Pokerstars

Sería bueno saber si algún colombiano ha tenido alguna experiencia con MemberWire.

Le pego el texto de la respuesta por si lo interpretan de una forma diferente a la mía:

Dear XXXXXXX,

Thank you for your email.

It is possible with your Neteller account to send money from a merchant into your bank in Colombia. To be able to made withdrawal, you must have an extended account. If you want more informations about upgrading, click on the link : https://help.neteller.com/sd/AddSolution.sd?solID=410

You have two possible options to made withdrawals:

MemberWire

The most recommended option is MemberWire : is a withdrawal option wherein NETELLER wires money directly to your bank. It normally takes between 2-7 business days for you to receive the money once it has been sent, and there is a fee for this option.

To make a withdrawal using MemberWire, you must first send an email from the email address registered to your NETELLER account to MemberWire@neteller.com. Include your given name and your family name, your NETELLER account ID number, and the amount you want to withdraw. Please specify which currency you want. If you are concerned about currency conversion, I can give you an estimate of what the conversion rate will be.

If this is your first MemberWire withdrawal, we also need you to send a copy of your bank statement. This is because we need this document to make sure your money gets to the right place. Please scan a recent bank statement (no more than three months old) and send it with your email. It must be a paper statement that was sent to you by the bank, not an online statement. It must be in colour, and it must show all four corners of the page. You are welcome to black out your balance and the transactions on your bank account, but we will need to see your bank account number and other such details. We only need this document the first time you make a MemberWire withdrawal, or if you make a withdrawal to a new bank account.

The processing fee for Member Wire withdrawals are $12.75 USD, 10.50 Euro or 7 GBP. Member Wires are offered in two currencies: EUR or GBP. You will be charged foreign exchange fee because the currency in your account is different than the currency available.

Cheques

The least recommended o option is a cheque withdrawal takes between 2-21 business days to arrive, depending on your local post service, and can be requested online through your NETELLER account. The fee for a withdrawal by cheque is $10 USD / €7.5 / £5.

Please note that many banks will charge fees to deposit a cheque from out of country, or may hold it for an extended period of time.

Regards,

XXXXX XXXXX (####)
      Member Service Agent
    • albaligia
      albaligia
      Bronce
      Registro: 05-17-2008 Artículos: 1.368
      gracias por la ayuda nutibara
    • kmiloknte
      kmiloknte
      Bronce
      Registro: 04-16-2009 Artículos: 880
      al fin probaron esta opción?? o supieron de alguien que lo hizo????? estoy en las mismas en estos momentos :( .
    • Nutibara
      Nutibara
      Bronce
      Registro: 01-16-2009 Artículos: 148
      No he retirado de NT aun. Lo que hice luego de retirar de FT a Neteller(19 días demoró) fue depositar en Pokerstars. Ahora estoy jugando más en PS que en FT y más bien más tarde retiro dinero de PS usando Moneybookers ya que PS no lo tiene bloqueado como sí FT.