Help plz :)

• Giko1860
      Giko1860
      Global
      Registro: 10-01-2006 Artículos: 11.917
      Hiho Spanish pokerstrategy community.
      It would be great if you guys could help me. A Friend of me wants to work in Spain for practical Training. They didnt respond to her english letter, so she wants to try her luck now with in spanish.

My name is .... I am 19 years old and I just finished school in germany. Now I want to go to spain to learn the languages there and also to develope myself. I'm really interested in helping people. Since my childhood i have a own horse and I love to work with horses. Last year I had a practical training for ten weeks in a clinic for mental diseases and the also were working with horses. It was a great experience to see what horses can bring to people. So I want to do some voluntarily work for a few month in this ambit. If its possible I would like to take my horses with me because it is akward to leave it for such a long time alone. Of course I would pay the cost for my horse. Do you have some addresses where its possible to work for a few month? I am really appreciative for your answers.

Would be great if u guys could help me.
      greetz Giko. :)

Mahagoni, a German User of pokerstragey translated it already for me.

Hola me llamo .... Tengo 19 anos i he terminado mi escuela en alemannia. Aora quiero ir a espana para apprender las lenguas i developpar mi. Me gusta ayudar otras personas. Desde mi tiempo ninal tengo caballos y amo trabaja con caballos. Es una grande experienca de ver que caballos levar a humanos. Quiero tarbajar ahi por unos mezes y si es possible con mis caballos porque ellos no gustar ser solo por este grande tiempo. Claro que yo pagare las quentas de mis caballos. Tienes addressas donde tengo la possibilidad a trabajar pocos mezes? Expecto mucho tus respuestas.

Would u say this is ok or would you change some things?

Greetz Giko. (=
  • 9 respuestas
    • Maroto77
      Maroto77
      Bronce
      Registro: 03-14-2009 Artículos: 14.484
      Hi, Giko! Try with...

Hola me llamo .... Tengo 19 años y acabo de terminar la escuela en Alemania. Ahora quiero ir a Espana para aprender el idioma y desarrollarme. Me gusta ayudar otras personas. Desde mi infancia tengo caballos y amo trabajar con ellos. Durante el último año recibí un entrenamiento práctico de diez semanas en una clínica de enfermedades mentales en la que también trabajaban con caballos. Fue una gran experiencia ver lo que los caballos pueden aportar a la gente. Quiero trabajar en este ámbito por unos meses.

Si fuera posible, me gustaría llevarme mis caballos conmigo ya que no quiero dejarlos sólos por tanto tiempo. Desde luego que pagaré los gastos de transportar a mi caballo.

¿Disponen de alguna dirección en la que trabajar por algunos meses? Agradeceré sus respuestas
    • Giko1860
      Giko1860
      Global
      Great. Thank you very very much Maroto! So great to see, that there are so many great persons at pokerstrategy. =)
    • Maroto77
      Maroto77
      Bronce
      Ty sir :)
    • Giko1860
      Giko1860
      Global
      Hi again. I am here to give u an update.
      She got already 2 answers now, which is just great.
      One of them told us, that he is able to mail with us in english, which would make it much easier for us. But his answer is still in spanish, so i need your help again if it is ok for you. :)

here are now the 2 e-mails:

me llamo Lorenzo Lucarelli, soy el presidente de la asociación española de equinoterapias, AEDEQ, y soy instructor de equitación y equitación terapéutica.

Escribes muy bien en español. smile Lo hablas también? I can talk with you in English too smile

Estaremos encantados de acogerte en nuestro grupo para hacer prácticas.

Nosotros estamos en Sabadell, a 30 km de Barcelona, y somos una asociación sin ánimo de lucro que se dedica al desarrollo de las actividades educativas y terapéuticas mediadas por caballos.

Nuestro centro no está equipado para el salto, pero hay otro centro hípico justo a lado del nuestro, en que tienen todas las estructuras para el salto también.
      Tu caballo podrías traerlo aqui o en el centro hipico vecino, pero de todas formas deberás pagar el pupilaje que es de 250 euros mensuales en nuestro centro (230 si lo pones en paddok exterior) o bien de 350 euros mensuales en el centro vecino.

De todas formas, tanto que pongas el caballo con nosotros como que lo pongas en el centro vecino, podrás venir a hacer clase conmigo si quieres. Soy instructor titulado y enseño hasta niveles de perfeccionamiento en alta competición en todas las disciplinas, gracias al conocimiento de la equitación terapéutica, que es útil tanto para los principiantes como para los jinetes expertos, puesto que perfecciona a la armonía de los movimientos, al equilibrio físico y psíquico, y a la comunicación con el animal. las clases cuestan 40 euros por sesión, con tu caballo, 60 si usas un caballo de la escuela, y duran alrededor de dos horas, puesto que sigo todo el proceso de preparación del caballo también.

Si quieres venir como estudiante en prácticas deberías ponerte de acuerdo con tu escuela en Alemania para intentar subvencionar y reconocer oficialmente tu estancia y trabajo a través de programas de intercambio cultural de la UE como el Erasmus, el Colmenius, o el Leonardo Da Vinci. Nosotros estamos tramitando nuestra documentación para ser reconocidos como centro internacional de estudios y así poder enviar en el extranjero a nuestros alumnos y ex alumnos para ciclos de prácticas subvencionados. De otra forma deberás pagarte tu todos los gastos.

Si quieres venir como voluntaria, te informo que de momento no tenemos mucha actividad práctica, excepto las clases de nuestro curso de formación continuada y las prácticas del curso que se hacen con personas variamente discapacitadas. Aceptar a un voluntario para las prácticas implica hacerle un seguro y tramitar su documentación de empleo, aunque sea como voluntario y no retribuido. Para eso, las autoridades españolas requieren que tengas un seguro tuyo personal, alemán, que cubra cualquier accidente puedas tener en territorio español (deberías tener una tarjeta magnética con el chip europeo de los servicios de aseguranza nacionales, o bien una declaración de tu empresa aseguradora privada, en la que conste que estás cubierta de seguro también en el extranjero); y deberías enviarme tu currículo, en modo que pueda tramitar tu inscripción en la oficina de trabajo y en Hacienda. Naturalmente no podré darte un salario y tampoco podré pagarte gastos de transporte o personales relativos a tu actividad como voluntaria.

Si en cambio quieres venir a trabajar regularmente, como empleada, lo siento pero de momento no necesitamos a nadie de personal y no disponemos de los recursos para emplear a nadie. Puedo pasar tu dirección a otras entidades si quieres, o bien pasar a ti la dirección de otras entidades.

Espero de haber contestado claramente a tus preguntas

Atentamente

Lorenzo Lucarelli
      AEDEQ, HETI, FITRAM, AIEJI

Hemos recibido tu mensaje y nos gustaria saver varias cosas, en que parte de alemania estas ya que nosotros disponemos de transporte para caballos asi que nosotros podriamos llegar a un acuerdo contigo para el transporte, ya que se paga por kilometraje.
      ¿Que tiempo tienes previsto para estar con nosotros? Podemos aceptar hasta 2 caballos, ¿cuantos tienes tu? (primavera, verano, otoño, hinvierno).
      Esperamos tu respuesta.
    • Maroto77
      Maroto77
      Bronce
      I'm not an expert in reverse translation. So sorry.

I must use the Google Translator, I don't have too much time :)

# 1
      My name is Lorenzo Lucarelli, I am the president of the Spanish Association of Equine, AEDEQ, and I'm riding and therapeutic riding instructor .

You write very well in Spanish. Do you talk it too? I can talk with you tooin english too

We are happy to welcome you into our group to practice.

We are in Sabadell, 30 km from Barcelona, and we are a nonprofit association dedicated to developing educational and therapeutic activities mediated by horses.

Our center is not equipped for diving, but there is another equestrian center just next to ours, they have all the structures for the jump as well.
      Your horse could bring it here or in the nearby equestrian center, but still must pay the boarding house at 250 euros a month in our center (230 paddok if you put it outside) or $ 350 a month in the neighboring center.

Anyway, while we put the horse and put him in the center nearby, you can come to class with me if you want. I am qualified instructor and taught to high levels of improvement in competition in all disciplines, based on knowledge of therapeutic riding, which is useful for both beginners and experienced riders, as perfected harmony of movement, balance physical and psychological, and communication with the animal. classes cost 40 euros per session, with your horse, 60 if you use a school horse, and last about two hours, because I whole process of preparing the horse too.

If you want to come as trainee should wear according to your school in Germany to try to subsidize and officially recognize your stay and work through cultural exchange programs in the EU and the Erasmus, the Colmenius, or Leonardo Da Vinci. We processed our documents are to be recognized as an international center for studies and thus able to send abroad to our students and alumni for subsidized internships cycles. Otherwise you have to repay all costs.

If you come as a volunteer, I inform you that currently do not have much practical activity, except classes of our continuing education course and current practices that are made with variously disabled people. Accept a voluntary practice involves him arrange insurance and employment documentation, even as an unpaid volunteer. For that, the Spanish authorities require you to have your own personal insurance, German, covering any accident you may have in Spanish territory (you should have a magnetic card with the chip European national insurance services, or a statement from your insurance company private, stating that insurance coverage are also abroad) and should send your curriculum, so you can process your registration with the employment office and the Treasury. Of course I can not give you a salary and I can not pay you travel expenses relating to your personal or volunteer activity.

If instead you want to come to work regularly as an employee, I'm sorry but for now do not need anyone's personal and do not have the resources to hire anyone. I can pass your address to other entities if you want, or happen to you the direction of other entities.

I hope I have answered your questions clearly

Carefully

Lorenzo Lucarelli
      AEDEQ, Heti, FITRAM, AIEJI

# 2

We have received your message and would like to know some more things in that part of Germany such as we have transportation for horses so we could reach agreement to transport you, and you pay for mileage.
      What time do you plan to be with us? We can accept up to 2 horses, how many are you? (Spring, summer, autumn, winter).
      We await your response.

That's it.

I hope this serves you.

Greetings, Giko.
    • Giko1860
      Giko1860
      Global
      Spanish - English translation looks pretty nice imo. mostly these translators are so bad and the sentencs make absolutly no sense. thx for the help.
      with a bit luck, u will have another great looking girl in spain soon. ;)
    • Maroto77
      Maroto77
      Bronce
      I hope you enjoy it, if you finally get there.

It should be a fascinating work. Let me know the result, plz :f_grin:

Another great looking girl is always welcomed :f_love:
    • Giko1860
      Giko1860
      Global
      its not me its just a friend of me. :D
      but i can update this thread with her impressions if she gets the job. i guess it will still take at least a few weeks, to get everything planned and stuff. next week she has a job as a model, but if u are interessted i gonna update this. :)
    • Maroto77
      Maroto77
      Bronce
      True.

Too many posts today :D

Models ftw!