Scamming, cuidado

• DiegoFueng
      DiegoFueng
      Bronce
      Registro: 10-13-2008 Artículos: 3.667
      original de Zergum (2+2)
      This is a lot of information and will be updated once a few key people add info. Any new info would help. Overall this is a disgusting situation and hopefully people can avoid these things in the future and scammers will lose their accounts.

Recently Alladiin on ftp (25/50 plo reg) contacted my roommate (react1on) asking for coaching. He suggested "teamviewer pro" and linked a BS site that was a copy of the real teamviewer site. The site linked to a trojan download disguised as the teamviewer application.

Yesterday Alladiin contacted me on aim (his aim being Johancederkrantz) offering to play me in chess for money. He linked "club-chess.com" which is a clone of chessclub.com, a very famous site that is legitimate. The site club-chess.com was registered yesterday. Of course the site again links to a trojan that would most likely be used to see my screen. I pointed it out to him and he had a very defensive response then logged off.

MicahJ reported the same thing(coaching scam) and has been getting crushed by alladiin since he mistakenly downloaded the nonworking application in december.

He gave the aim out while playing 25/50 plo to talk to react1on about coaching. So it is 100% that the aim matches the player. The scam started instantly so its not a situation where the aim was compromised.

After talking to some people about the players, they said that they had downloaded something linked to them. This was followed by gruesome sessions where they were absolutely brutalized by a few fishy players.

Jas11 (jasjas11 on stars) got an aim from paymenot (stars sn) linking him to a video that never played (was just some .exe dl or something). immediately after he got crushed by the accounts: bad_gateway and alladiin on ftp. On stars: saman_R and WestisBestis on stars. saman_R and westis are low stakes plo 6max players that decided it was time to take a 25/50 nl shot. Jas says that paymenot even encouraged him to play bad_gateway, saying he was really bad at plo ect. Jas thinks that pokerfatman is a multi-acc of bad_gateway, but that isnt confirmed. He took his comp to a tech-savvy friend and found out there was a remote-desktop trojan on his computer and his comp was compromised.

I just learned about this today so i havn't discussed it with some other people who i suspect were scammed by these guys. I think it is likely that ADZ was scammed for >70k by paymenot. Kadabra was likely scammed by the alladiin/bad_gateway team for a huge amount. And i suspect dog was scammed by the bad_gateway multi account pokerfatman.

The hand histories between these players and the scammers are beyond absurd. Every big pot won by kadabra vs bad_gateway is a huge suckout. The HHs really look like he can see the screen. These guys are really bad and seem to only lose pots to huge suckouts or suprising hero calls (by the victim).

Again I just started looking into this today when he tried to scam me. I will add info as it comes but this is it for now. Any info is appreciated.
      http://forumserver.twoplustwo.com/19/high-stakes-pl-nl/new-hsnl-scammers-crushing-ftp-773642/
  • 11 respuestas
    • superninjapoker
      superninjapoker
      Bronce
      Registro: 10-02-2008 Artículos: 1.382
      ¿Puedes traducir lo más importante o explicar qué es a grandes rasgos, please?

Gracias.
    • superninjapoker
      superninjapoker
      Bronce
      Registro: 10-02-2008 Artículos: 1.382
      A ver si me he enterado. Tener cuidado con coaching de este personaje, que te manda a una pagina copia de otra y cuidado tambien con meterte en la pagina esa para jugar ajedrez por dinero, ¿no? que te meten un troyano y te ve lo que tienes en pantalla.
    • DiegoFueng
      DiegoFueng
      Bronce
      significa que hay mucho de esto rondando por internet y que hay que estar atentos
    • Dante63s
      Dante63s
      Bronce
      Registro: 01-16-2009 Artículos: 5.523
      Imagino que pocos aca juegan 25/50 PLO :P

Igual esta bueno saber que estas cosas pasan y mejor tener cuidado.
    • DiegoFueng
      DiegoFueng
      Bronce
      original de Dante63s
      Imagino que pocos aca juegan 25/50 PLO :P

Igual esta bueno saber que estas cosas pasan y mejor tener cuidado.
      yo es q pensaba subir a PLO 5k mañana y qería ver q pasaba por esos lados :rolleyes:
    • DiegoFueng
      DiegoFueng
      Bronce
      che q pasa nadie le da bola a esto?
      es interesante y por mas que lo hagan en niveles altos, puede pasar también en niveles "bajos", solo quiero aportar algo de información para que se cuiden, yo lo haré, es importante.
    • Dante63s
      Dante63s
      Bronce
      Registro: 01-16-2009 Artículos: 5.523
      original de DiegoFueng
      che q pasa nadie le da bola a esto?
      ladrillo en ingles imo
    • iwanido
      iwanido
      Bronce
      Registro: 04-08-2009 Artículos: 5.666
      jajaj si, posta es bastante largo, lo lei igual y es interesante, pero me dio paja comentar :P

se agradece la informacion
    • Damexican
      Damexican
      Bronce
      Registro: 11-24-2009 Artículos: 618
      original de superninjapoker
      ¿Puedes traducir lo más importante o explicar qué es a grandes rasgos, please?

Gracias.
      Que alladin le pidio a su compañero de piso coaching y en teamviewer le paso la pagina BN (no se que es) y que tenia un troyano blah blah blah...

y que luego lo contacto a el para jugar ajedrez por dinero que le mando una pagina con un troyano... su aim es Johancederkrantz por si quieren spammearlo
      (eso lo digo yo)

y que tiene unas 3 cuentas en pstars

perdon por la mala traduccion son las 3 AM y me da flojera hacerlo todo.
    • TiltMak3r
      TiltMak3r
      Bronce
      Registro: 02-10-2010 Artículos: 2.274
      mil ojos hay que tener.....
    • Maroto77
      Maroto77
      Bronce
      Registro: 03-14-2009 Artículos: 14.484
      Yo me pondría a traducirlo, pero estoy apalizado... Algunos extractos.

Recently Alladiin on ftp (25/50 plo reg) contacted my roommate (react1on) asking for coaching. He suggested "teamviewer pro" and linked a BS site that was a copy of the real teamviewer site. The site linked to a trojan download disguised as the teamviewer application.

Queriendo entrar en un entreno privado, se conectó a una web fraudulenta que simulaba ser el site real para el teamviewer (un mirror, o phishing, o como lo llamen a eso). El site estaba conectado a un troyano disfrazado como la aplicación del teamviewer.

Yesterday Alladiin contacted me on aim (his aim being Johancederkrantz) offering to play me in chess for money. He linked "club-chess.com" which is a clone of chessclub.com, a very famous site that is legitimate. The site club-chess.com was registered yesterday. Of course the site again links to a trojan that would most likely be used to see my screen. I pointed it out to him and he had a very defensive response then logged off.

Luego un amigo quería jugar al ajedrez con él en un sitio seguro (pongamos "AjedrezSeguro.com" pero estaba conectado por error a otro digamos "SeguroAjedrez.com" que era otro clon del anterior site 100% seguro, pero que además contenía otro troyano, que esta vez tenía la propiedad de ser capaz de transferir la pantalla del monitor de un usuario (jugador de poker en este caso).

La moraleja: que alguien estaba viendo su pantalla mientras jugaba al poker, introducía la clave y la contraseña de su cuenta, etc... Luego sospechosamente, mientras daba algunos entrenos, fue brutalizado (!) por algunos jugadores sospechosamente fishy X(

Más vale que consultéis sitios seguros, no os bajéis nada sospechoso (tipo Holdem Manager gratis o hackeado), no pongáis la misma contraseña para todo, uséis el PIN en Pokerstars y en Full Tilt, paséis un antivirus y un antimalware con frecuencia, etc...

Que hay mucho pirata hijop... suelto por ahí, y bastante esfuerzo nos cuesta ganar en las mesas de poker como para que encima nos lo roben fuera de ellas.